Hola România

Povesteam spre finalul anului trecut despre HIT – o nouă oportunitate pentru turismul brașovean și despre faptul că abia aștept să descopăr afacerile care au aplicat la acceleratorul dedicat HoReCa, proiectul pilot al Hub-ului de Inovare în Turism.

Și fast forward mai bine de 2 luni mai târziu, i-am luat la întrebări pe cei care au pus bazele unuia dintre proiectele înscrise în program, un proiect tare fain, care-și propune să promoveze țara noastră peste hotare.

E tare pe sufletul meu ideea asta pentru că are la pachet călătorii, povești și un pic de tehnologie care să ne facă viața mai ușoară.


1. Hola, sunt Alexandra și pentru mine călătoriile înseamnă experiențe. Voi cine sunteți și ce părere aveți despre asta? 

Hola hola! Noi suntem Alexandra și Raul și suntem călători. Ne place să străbatem mări și țări pentru a ajunge în colțuri cât mai autentice și diferite ale lumii, ne place să cunoaștem localnici, să le auzim poveștile, să încercăm să trăim ca ei măcar pentru câteva zile. Fiecare dintre noi a văzut peste 30 de țări și culturi diferite și, de la călătorie la călătorie am înțeles tot mai mult nevoile turiștilor și ce caută ei. Așa că am decis să punem pe picioare Hola Romania, pentru a le putea oferi turiștilor străini experiența perfectă în țara noastră.

2. Care e povestea din spatele Hola România? Cum și când v-a venit ideea?

Ideea în sine a apărut după mai multe călătorii prin România cu prieteni străini, care au fost fermecați de plaiurile mioritice, de tradițiile și oamenii pe care i-au întâlnit aici. Și a mai fost timingul 🙂 Pentru că toate acestea s-au sincronizat cu momentul în care, deși amândoi lucram în domeniul marketing, doream să ne implicăm într-un proiect propriu. Așa s-a născut Hola România.

3. Înțeleg că vă propuneți să promovați România către turiști spanioli. De ce către turiști spanioli? 

În primul rând pentru că Raul a locuit în Spania în ultimii 10 ani și cunoaște foarte bine limba, cultura și așteptările pe care le au turiștii spanioli de la o călătorie. Dar faptul că în momentul de față ne îndreptăm atenția înspre turiștii spanioli nu înseamnă că nu ne vom adresa și altor piețe. De exemplu, în acest moment lucrăm la traducerea și adaptarea conținutului website-ului Hola România în limba engleză, iar odată ce proiectul va prinde rădăcini și va fi stabil, dorim scalarea lui și în alte piețe.

4. De ce ați ales să promovați turismul rural?

Amândoi ne-am petrecut mare parte din copilărie la bunici, la țară, și am avut norocul să ”gustăm” din viața autentică cu tot ce presupune ea: pâine coaptă pe vatră, plăcinte și must, am văzut cum se toarce lâna, sau cum se folosește un război de țesut. Practic, am învățat de mici să apreciem valorile și tradițiile românești și considerăm că zona rurală a României încă mai oferă experiențele autentice pe care noi le (re)trăim cu emoție de fiecare dată.

Sunt foarte puține zone din Europa în care să poți să vezi oameni de la țară care sunt auto-sustenabili, care încă își fac pâine pe vatră, sau mulg vaca, își cultivă grădina și lucrează pământurile exact așa cum se făcea în urmă cu 100 de ani. Mulți români consideră asta un exemplu de lipsă de evoluție, însă din punctul nostru de vedere aceștia sunt adevărate comori naționale. 

5. Mi-a atras atenția faptul că aplicația (platforma) va putea face recomandări bazate pe tipul de călător. Ce alte funcționalități interesante vreți să mai cuprindă?

Ceea ce încercăm noi să construim prin Hola România este o platformă în care fiecare tip de turist să găsească, din câteva clickuri, vacanța perfectă în România. Astfel că am decis că avem nevoie doar de 3 factori de structurare:

  1. Tipul de călător (solo traveller, cuplu, grup de prieteni, familie, business, pensionari si backpackers)
  2. Durata călătoriei 
  3. Pasiuni/Activități preferate

Cu aceste filtre putem să îi oferim vizitatorului exact informația relevantă pentru el și este mult mai ușor să il convingi atunci când se regăsește în ceea ce citește.

În momentul de față lucrăm la urcarea contentului pe platforma Hola România și structurarea informației, iar în paralel lucrăm la definirea de trasee și excursii proprii. La acestea punem accent pe experiențele locale si colaborăm cu spații de cazare unice. În același timp încercăm să obținem finanțare pentru a dezvolta și o aplicație care sa cuprindă toate informațiile de pe platformă, plus audio-guides și experiențe oferite de localnici.

6. Cum a fost pentru voi experiența HIT de până acum și care e cel mai valoros lucru pe care vi l-a adus?

Este primul accelerator la care participăm și suntem foarte încântați de oamenii pe care cei de la HIT au reușit să îi aducă laolaltă. Sunt personalități din diferite domenii conexe cu turismul, iar pentru noi este un avantaj extrem de mare să putem prezenta proiectul și ideile noastre unor oameni cu atâta experiență și să primim feedback de la ei. Cu siguranță vom învăța multe pe parcursul acceleratorului.

7. Care sunt planurile voastre de viitor?

După cum spuneam mai sus, dorim să avem în cel mai scurt timp informația publicată și să finalizăm structurarea pachetelor de vacanță pe Hola România. Un alt vis al nostru ar fi acela de a putea dezvolta niște spații de cazare autentice în care să putem primi turiștii exact așa cum ne-ar plăcea nouă sa fim primiți și tratați. Credem cu tărie că putem ajuta la dezvoltarea turismului responsabil și că putem ajunge să fim unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața turismului sustenabil.

In același timp, lucrăm la un proiect social prin care să implicăm turiștii în acțiuni de ecologizare a rutelor turistice, însă deocamdată este la stadiul de idee. Speram să-l putem dezvolta și să contăm pe sprijinul administraților locale și, de ce nu, a companiilor private care doresc să se implice într-un proiect social care are ca scop principal acela de a avea o Românie curată.


În calitatea mea de om crescut la țară căruia îi strălucesc ochii de fiecare dată când un străin se minunează de cât de frumos e la noi, nu pot decât să mă bucur că Alexandra și Raul au dezvoltat conceptul Hola România. Abia aștept să văd proiectul lor crescând și devenind, așa cum spun și ei, de referință în turismul românesc 🙂

Urmează o serie de încă 4 articole în care îi voi lua la 7 întrebări pe ceilalți antreprenori înscriși în programul HIT, lansat de Agenția Metropolitană Brașov în colaborare cu Iceberg Consulting.

Ce ai vrea să afli despre ei sau, de ce nu, și despre Alexandra și Raul și al lor Hola România, dacă n-am întrebat deja?

(Visited 544 times, 2 visits today)