Facebook Rooms și încă 4 funcționalități noi + un bonus
Chiar dacă cel mai probabil nu pare, pe dinăuntru am un mic geek, care s-a super entuziasmat când a auzit de Facebook Rooms și alte updates care vin la pachet. Așa că am zis să vă povestesc despre ele, ce sunt și cum funcționează, acum cât sunt super fresh!
E un articol lung, știu, dar puteți reveni la el oricând 🙂 Am povestit despre Facebook Rooms, Live with, Dark Mode, postări marcate Covid-19, evenimente cu locația online și Suport Small Business de pe Instagram, cu un ghid scurt.
De unde pasiunea pentru tehnologie?
Mă pasionează tehnologia, îmi plac telefoanele și am o grămadă de aplicații pe care chiar le folosesc. Pe unele nu 😀
N-am fost un mini-technicus când eram mică. M-am situat mereu pe la mijloc atunci când era vorba de școală, ca materii. Cred că de asta am ales un profil de științe ale naturii, intensiv engleză, că nu exageram nici cu materiile de real, nici cu cele de uman.
E posibil ca faptul că tata e electrician și se ocupă de tot felul de instalații să aibă vreo legătură. Totuși, rar reușeam să identific corect tot ce găseam la el în trusă, dar ceva m-a prins.
Și la urma urmei, sunt analist într-un departament de IT și lucrez din 2011 pe zona asta, deci e posibil să fie și de aici 🙂
Care-i povestea cu Facebook Rooms?
Pe 24 aprilie, Mark Zuckerberg anunța câteva noi funcționalități pentru o serie de aplicații Facebook: Messenger, Instagram, Whatsapp și Portal.
Când spun asta, mă refer la faptul că venea cu niște updates destul de mari și spunea că urmează… Când, cum, unde? N-a zis și i-am ascultat tot discursul.
De ce m-a entuziasmat atât de tare ideea de Facebook Rooms? Povesteam în articolul precedent cu noul emoji și avatarul că am avut tot felul de tentative pe zona de video de când cu izolarea și parte au eșuat.
Soluția pe care am abordat-o, atât pentru webinarii cât și pentru ședințe și live-uri a fost Zoom. Noi și jumătate de planetă, dacă nu mai bine. Practic acțiunile lor au crescut din aprilie 2019 când s-au listat la bursă până acum cu 136%. Let me do the math: de la 36$ au ajuns la 166$!
Daaaar, ideea de a avea o aplicație all in one mi-a strânit interesul. Mesaje, stories, apeluri audio, video și mai nou și videoconferințe cu până la 50 de persoane și timp nelimitat, gratuit. Accept!
Cum funcționează Rooms?
Sper că bine! 🙂
Zic asta pentru că am testat doar eu cu mine pentru moment, dar curând sper să testez și cu alte persoane. Adică mâine!
Am văzut butonul de Create a Room întâi în versiunea web a messenger și am fugit (glumeeesc, eu nu fug 😀 ) să dau update la Messenger din Google Play, să văd dacă a apărut minunea și în aplicație. Da, a apărut!
Pe scurt, merge cam așa:
- În aplicație, în partea de jos, mergi în dreapta, la People, iar în partea de sus a ecranului vei avea Create a room:
- Ai posibilitatea de a opri sau porni camera, cum preferi. De dragul exercițiului, am oprit-o 🙂
- Ca să inviți persoane în room poți să dai share unui link (ca pe Zoom) și ai mai multe variante de a distribui link-ul:
- Mai departe, poți alege cine are dreptul să intre la tine-n cămăruță – oricine are link-ul, chiar dacă nu are cont de Facebook, sau doar cei care au cont:
- Sunt două variante de a părăsi camera: una e să ieșiți pe ușă, dar lăsați ușa descuiată, vine cineva în vizită și vă sună când ajunge, a doua e să ieșiți pe ușă și să terminați camera 😀
Revin cu feedback și legat de felul în care se aude și se vede când folosești Facebook Rooms. Mă aștept și sper să fie cel puțin rezonabil.
Ce ar mai fi important de știut?
- pot intra până la 50 de persoane într-o cameră
- apelurile nu au limită de timp
- nu se percepe vreo taxă sau abonament
- putem da share la rooms în news feed, în grupuri și chiar în evenimente.
- dacă cineva creează o cameră în care ai dreptul să intri, ea îți va apărea pe Facebook
- se poate intra de pe calculator sau de pe telefon
- nu e nevoie de cont, dacă ai link și camera e setată să accepte pe oricine care are link-ul
- nu e nevoie să descarci nicio aplicație
- putem încuia o cameră, odată ce am început un apel, ca nimeni să nu mai intre
- putem da afară pe cineva de la noi din cameră – asta și încuie camera automat.
- da, putem ieși din camerele încuiate – nu-i musai să avem noi cheia 😀
- există și opțiunea de Report, dacă ceva nu ni se pare ok.
Pe zona de securitate, unde sunt foarte multe discuții, cei de la Facebook susțin că nu ne ascultă apelurile. Dacă suntem într-o cameră cu persoane pe care nu le avem în lista de prieteni, ne vor auzi și vedea, dar nu vor avea acces la alte informații decât cele deja publice de pe profilul nostru.
Altfel, ei spun că ar fi safe, că au grijă să nu fie hacked și diverse alte cele care să ne ajute să lăsăm grijile deoparte și să folosim funcția cu încredere 🙂
Ce altceva mai e nou pe Facebook?
Odată cu Facebook Rooms, au mai apărut și alte câteva funcționalități noi și interesante. Bine, pe unele le-am văzut zilele trecute, unele azi și una dintre ele e un come back 🙂 Unele sunt pentru profilul de om, altele pentru pagini de business.
Facebook Live with
Live with este marele come back. El a fost disponibil o perioadă în trecut, un timp doar pentru iPhone, apoi a dispărut de tot.
Mi-am bătut mult capul cu felul în care aș putea face un live cu încă cineva și tot la Zoom am ajuns.
De ce e interesant? Pentru că poți face interviuri, conferințe, tot felul de sesiuni cu mai mulți oameni faini. Ceea ce e bine, că am vorbit odată singură și nu mi-a plăcut 😀
Cum funcționează?
Alegi pe profil să pornești un live – dacă nu apare direct, e în listă printre opțiuni, după poze și diverse:
Odată ce ai ajuns în ecranul de live, poți să alegi Bring a friend – mi se pare interesant că vezi și câte persoane sunt online:
Următorul pas e să alegi prietenii pe care vrei să îi aduci cu tine în live și să apeși Done – ei vor fi notificați odată ce începe live-ul și pot accepta sau nu:
Aparent, poți adăuga mai mulți prieteni, ceea ce e chiar drăguț. După ce ai ales prietenii potriviți, dai Start Live video and just have fun. Sau așa ar trebui, să fie fun, nu să ai emoții 😀
Ce nu-mi place e că nu poți face asta și de pe pagina de business ci doar de pe profil, dar e mai bine decât deloc.
Facebook Dark Mode
Dark mode-ul l-am descoperit acum ceva timp, dar nu m-am împăcat cu el deloc. Între timp au mai reorganizat diverse și e un piiiic mai prietenos.
Cred că e rezistența la schimbare mai mult decât orice, dar vă încurajez să-i dați o șansă. Domnului soț îi place 🙂
Momentan funcționează doar dacă accesați Facebook din browser, fie pe laptop sau telefon. Încă nu e disponibilă opțiunea pentru aplicațiile mobile.
Pe scurt, mergeți pe săgețica din dreapta-sus de tot, iar printre opțiunile de la final aveți trecerea la noul Facebook:
Dacă vă decideți că nici vouă nu vă e pe plac, tot pe același sistem reveniți la varianta clasică.
Postări marcate cu Covid-19 Update pentru pagini business
Și varianta de a face postări marcate ca un update legat de Covid-19 are câteva zile. Și aici părerile sunt împărțite: unii o văd ca pe o nouă variantă de a-ți face reclamă legată de situația actuală, eu o văd ca pe o variantă de a ține clienții informați cu privire la diverse măsuri care au legătură cu asta.
Pe pagina de business, printre variantele de postări a apărut și cea cu Covid-19 updates:
Atunci când o selectezi, îți explică și la ce o poți folosi, mai exact dacă ai ceva oferte speciale în perioada asta sau dacă ai luat ceva măsuri deosebite în activitatea ta.
Mi se pare o opțiune foarte bună pentru ceea ce se redeschide din 15 mai, adică saloane, cabinete stomatologice etc.
În plus, postările marcate așa au și o vizibilitate mai bună, aparent. Totuși, nu cred că e o idee bună să abuzăm de ele.
Evenimente cu locația Online
Dacă ați creat vreun eveniment până acum, știți că puteți selecta locația în care se va desfășura, lumea dă click pe ea, li se deschide pagina aferentă, ajung la adresă și vă vedeți cu bine.
Totuși, de când cu izolarea, nu mai merge nimeni la niciun eveniment, în schimb avem o grămaaaaadă online. Asta însemna că trebuia să păcălim Facebook și la locație să scriem Zoom, el încerca să găsească o locație numită așa, nu reușea, ne întreba dacă suntem siguri etc.
Acum în schimb, e mai simplu și putem bifa un eveniment ca fiind desfășurat direct online.
Am găsit două variante pentru asta. Prima este de pe pagină, unde bifezi online și atât:
Dacă e vorba de un eveniment într-un grup, opțiunea e și mai faină, pentru că te lasă și să spui dacă va fi live, să lași un link sau alte instrucțiuni:
Not too bad aș zice că se prezintă opțiunile astea. Ce n-am găsit încă e opțiunea de dating despre care scrisesem în articolul precedent. Nu că-mi trebuie mie, doar să știm că e și ce face.
Dar pe Instagram ce am mai găsit fain?
Dacă cu Facebook ne-am lămurit, sper, țin musai să zic și de o funcție a Instagram care mi se pare că e utilă și se leagă cu cele de mai sus.
Nu știu dacă v-am zis, dar mie-mi place mult pe Instagram. Sunt poze frumoase, oameni pe care îi poți urmări fără să fie dubios, totul e aranjat și ordonat.
M-am tot jucat cu contul meu de creator (a treia variantă de tip de cont, pe lângă cel personal și cel business) și e interesant să vezi cum funcționează hashtag-urile, ce prinde, ce nu, când etc. Vă povestesc și despre asta cu altă ocazie.
Ce a apărut însă nou zilele astea și îmi place e opțiunea de a sprijini afacerile mici la stories. Altfel spus, punem un sticker unde dăm tag afacerii și automat apar și câteva poze de pe pagina lor. Cam așa:
Mergem să creăm un nou story (swipe right de pe home page), alegem o poză drăguță cu produsele unei mici afaceri pe care vrem să o susținem și mergem să adăugăm un sticker:
Am primit azi o comandă de la Editura Litera de 3 cărți la un preț foaaarte bun, care a venit cu Pământ American și plasa de pânză ca și cadou aniversar. Așa că am ales să le mulțumesc lor.
După ce am ales sticker-ul i-am identificat pe ei:
Apoi a dat rateu story-ul de 5 ori din cauza unui gif cu o inimioară, dar aia e. Am adăucat un hashtag și o inimioară statică. Partea faină e că aceste stories au vizibilitate mult mai mare (la mine a fost dublu decât de obicei) și toate cele care au sticker cu Support Small Business și sunt create de conturile pe care le urmărești, pot fi găsite la un loc, ca și cum ar exista un cont numit fix așa, care e mereu la început printre stories.
Altfel spus, dacă faci un astfel de story, va aparea și el acolo, la pachet. Am văzut și afaceri care aleg să se promoveze tot pe ele și am mixed feelings despre asta, dar fiecare funcționează și acționează cum consideră:
Ce părere am despre Facebook Rooms și celelalte?
Îmi plac. Asta aș răspunde dacă m-ar întreba cineva și n-aș vorbi de fel așa mult 😀
Mi-a plăcut ideea de Facebook Rooms de când am citit prima oară de ea, la fel și cea de Live with și ele sunt preferatele mele din lista asta.
Îmi place când apar funcționalități noi ale aplicațiilor pe care le folosesc constant și îmi place și când își schimbă look-ul, de cele mai multe ori 🙂
Greu de crezut că Facebook Rooms va înlocui Zoom-ul, având în vedere că în aprilie peste 200 de milioane de oameni au folosit aplicația pe zi. În plus, vine cu niște funcționalități pe care Rooms încă nu le are și e posibil să nici nu le aibă prea curând.
Dar dacă e să tragem linie, cred că Facebook va căștiga ceva teren cu funcționalitățile astea noi pe zona de video. Vom vedea și cât.
Ce concluzie personală pot trage după ultimele două articole pe zona asta de aplicații e că îmi place să scriu despre asta, așa, stories with a touch of tech. Intră și trainerul interior în acțiune și le transformă în tutoriale, un raf de magie să fie cu poveste și cam asta e.
M-ar ajuta mult să-mi spuneți în comentarii dacă sunt de folos genul ăsta de articole, să știu să mai fac 😀
Gabriela Mihai
Multumesc mult pentru informatii, e foarte bine structurat, atat de bine incat inteleg si atehnicii.
Imi este foarte util.
storyspell
Gabi, ce mă bucur! Rămâne cum am stabilit cu ajutorul, da? 🙂
Diana
Clar vreau să mai scriu astfel de articole 🙂
storyspell
Diana dear, să știi că și tu m-ai inspirat să scriu genul ăsta de articole 🙂
Cristina
WoW!! 👌Super articol, pe intelesul tuturor! 😃
storyspell
Cristina, mersi tare mult de feedback! <3
Simona
Da, de folos! Te citesc cu placere !
storyspell
Mulțumesc tare mult, Simo dragă!
Claudia
Super informatii ! Multumesc.
storyspell
Claudia, eu îți mulțumesc! Mă bucur că e util!
Izabella Stefania Stoica
Doar update-ul de pe instagram mi s-a parut interesant. 😀