Robert Tatoi TikTok

Ai și tu poate impresia că TikTok nu e pentru tine, că e o aplicație pentru copii și adolescenți și cu siguranță n-o să găsești nimic pe gustul tău acolo?

Părerea mea? Fă-ți un cont și dă-i aplicației câteva zile să înțeleagă care-ți sunt interesele! O să te surprindă!

De ce zic asta? Pentru că pe mine m-a prins, deși n-aș fi crezut vreodată. Să-ți povestesc cum!

Undeva pe la începutul perioadei de izolare mi-am creat și eu un cont de TikTok din pură curiozitate. O săptămână mai târziu, a venit domnul soț acasă și eu spălam vase, ascultând o muzică… să-i spunem diferită de ceea ce ascult de obicei.

Ce-i asta? întreabă el, cu sprânceana ridicată. Muzică de pe TikTok, iub! Sunt toate hit-urile din clipurile alea la care mă tot uit! răspund eu, căutând să-i transmit o umbră de entuziasm. Degeaba.

Am râs cu lacrimi la filmulețe pe TikTok, am lăcrimat și chiar am învățat lucruri faine și interesante. Aici am descoperit-o pe Rita Engleza care mi se pare de-a dreptul minunată și creativă și faină! Pe măsură ce am tot dat like postărilor care îmi plăceua și follow conturilor interesante, am început să văd în cea mai mare parte doar conținut de care sunt într-adevăr interesată.

Și pentru că-mi plac aplicațiile și vreau să le înțeleg, am mers către un specialist să mă lămurească despre cum stă treaba cu TikTok și de ce ar fi bine să fie și business-urile mici și mari prezente acolo.

Pe Robert Tatoi l-am cunoscut prin Viață de Freelancer, o comunitate plină de oameni faini. Mi-a scris într-o zi că ar avea nevoie să-l ajut cu niște texte și am ajuns să vorbim mai bine de o oră la telefon.

Fiecare discuție cu el îmi dă idei noi și faine. Curaj să îmi fac să le și pun în practică 😀

În momentul în care i-am trimis întrebările pentru interviu, avea 293K de followers și 3.3M de like-uri. Am fost nevoită să modific textul, pentru că cifrele i-au crescut considerabil 🙂

Între timp, Robert a apărut și în Forbes, unde povestește tot despre TikTok, nu de alta, dar poate fi numit cu încredere cunoscător în domeniu.

Sper ca până la finalul interviului să te găsesc și pe tine cu un cont pe platformă, dacă nu să postezi, măcar să vezi ce chestii interesante și creative fac alții 😀

Bună, sunt Alexandra, and I’m too old for TikTok. Tu cine ești, cu ce te ocupi și ce ai de spus despre asta? 🙂

Hello, mă numesc Robert și nu, nu ești prea old for TikTok! Dețin o companie de video marketing cu specializarea pe platforme emergente, cum este vedeta momentului – TikTok.

Noi promitem reach organic foarte bun pe platforme al căror algoritm permit asta, pentru brand-uri care investesc în viitorul imaginii lor prin intermediul social media.

Contul tău a ajuns în doar 8 luni la 308K de followers și 3.7M de likes. Cât de ușor sau cât de greu ți-a fost să ajungi aici?

Comparativ cu modul în care am crescut pe Instagram sau Facebook, ușor. Dar volumul de muncă a fost considerabil, ținând cont că ne-am angajat să postăm un video pe zi, de luni până vineri. Iar un material postat de noi nu este filmat cu telefonul, este filmat cu o cameră profesională și editarea nu se face din aplicație, ci este realizată cu software profesional. Deci, calitatea materialelor video publicate de noi s-a reflectat și în viteza cu care a crescut pagina.

E deja târziu să începi să faci conținut pe TikTok?

Este târziu să îți faci cont de Instagram? Daca răspunsul este nu pentru Instagram, atunci nu, nu este deloc târziu, daaaaar, reach-ul organic de acum este mult mai scăzut decât acum 6 luni de zile.

Când ne-am creat contul, calitatea videourilor noastre era mult mai slabă decât este acum. Cu toate acestea, atunci era mult mai ușor să generezi 100.000 de views la un video.

Acum s-a schimbat puțin algoritmul, TikTok a ajuns la două miliarde de downloads, cu 800 de milioane de utilizatori zilnici. Accesul la For You page este mai dificil.

Dar, din nou, doar pentru că nu ai fost printre primii nu înseamnă că nu ai șanse de creștere. În continuare, TikTok este platforma cu cel mai mare reach organic, cu cea mai mare șansă de viralitate, cu cea mai mare rată de engagement.

La bază ești videograf, ai filmat multe evenimente mari, te ocupi și de animație, dansezi și pare că ai reușit să îmbini toate pasiunile tale în conținutul de pe TikTok, care nu o dată a devenit viral. Există vreun tip de video la care lucrezi cu mai mare drag?

Iubesc să lucrez pe orice fel de material. Nu am ceva ce nu îmi place, dar formatul acesta de video specific TikTok mi-a captat atenția.

De multe ori, când vorbesc cu persoane de peste 25-30 de ani despre TikTok, simt că le-a rămas impregnată ideea că platforma aceea conține doar videouri entertaining, dar nu este așa deloc.

Conturi precum Zach King, Caleb Natale, Sofyank, Allthatisshe au crescut foarte mult calitatea contentului de pe aplicație și acum este locul meu preferat pentru o doza de inspirație.

Reușești să intuiești din momentul în care postezi un video dacă vă deveni viral sau nu? Ce face diferența?

De obicei, da. Pot intui foarte ușor ce va funcționa și ce nu.

Dar țin să menționez faptul că nu caut să creez doar videouri cu efect viral. Avem materiale care au scop educațional, pentru a da mai departe altor creatori secretele noastre de editare.

De asemenea, avem videouri cu scop de engagement, în care încurajam userii să vorbească cu noi, tocmai pentru a arăta comunității că noi ne iubim audiența și apreciem faptul că ne urmăresc și interacționează cu noi.

În perioada de izolare, am auzit multe persoane 30+ care și-au descărcat aplicația și le-a prins destul de tare (me included). Crezi că vă urma și TikTok trendul avut de Facebook și Instagram de a se transforma dintr-o aplicație „pentru copii/tineri” într-o aplicație mult mai comercială?

Nu există urmă de îndoială că se va întâmpla acest lucru.

Așa cum am mai spus într-un interviu, toate platformele trec prin aceste faze. Încep de la o anumită nișă, platformă pentru studenți (Facebook), platformă pentru fotografi (Instagram) etc. și apoi, o dată cu migrarea persoanelor venite de pe alte platforme ajunse la saturație, se aglomerează și ele la rândul lor.

TikTok este următorul Instagram! Nu mai are cine să-i ia locul!

Inițial am avut impresia că tot conținutul de pe TikTok e just for fun, până am descoperit conturi care au conținut educațional foarte fain, cum e Rita Engleza, psihologi, marketeri, plus multe branduri mari care își promovează produsele. Pentru ce tipuri de business crezi că e mai potrivită platforma TikTok și de ce?

Din punctul meu de vedere, orice business ar trebui să aibă cont de TikTok.

Desigur, contentul din ramura entertainment va avea mai mult succes, dar am văzut conturi de avocați, de dentiști, de constructori care au semnat și contracte de șase cifre datorita contului lor de TikTok. Așa că nu știi niciodată…

Chiar dacă activezi în domeniul B2B, înveți multe lecții de valoare despre cum să livrezi mesajul într-un mod mai creativ, mai interactiv, mai captivant.

Care crezi că sunt cele mai importante elemente pentru că un video să devină viral pe TikTok? De la ce număr de likes/views îl putem considera viral?

Din experiența noastră de până acum, un video ar trebui să:

  • Fie plăcut vizual
  • Reușească să oprească userul din scroll
  • Aducă valoare, fie prin entertainment, fie prin conținut educațional
  • Fie suficient de compact din punct de vedere al informației pentru a nu plictisi pe durata videoului
  • Fie adaptat pentru platforma TikTok.

Consider un video ca fiind viral de la 100.000 de views.

Cum poți câștiga din TikTok?

Sunt o mulțime de moduri prin care poți câștiga bani din TikTok.

Dacă îți crești o audiență mare poți căștiga din donații făcute din timpul live-ului. Dacă îți construiești o comunitate frumoasă în jurul brand-ului tău poți crea produse/servicii pe care să le vinzi direct către audiență.

Poți face campanii de influencer marketing sau affiliate marketing. Poți să creezi o pagina de brand și să iți promovezi serviciile pe TikTok.

Cât de important e să ai conținut unic și diferit sau cât de mult ajută să preiei trenduri?

Este foarte important să ai conținut unic. Mulți pierd respectul followerilor atunci când copiază un alt video viral. Transparența este foarte importanta pe TikTok.

Mai mult decât atât, un content original și diferit te ajută să crești mai rapid, pentru că userii au atenția redusă atunci când urmăresc același tip de video pe un trend.

Care e treaba cu hashtag-urile? Le folosim diferit față de Instagram?

Da, hashtag-urile au roluri multiple pe TikTok. În primul rand, hashtag-urile ajută algoritmul să înțeleagă mai bine nișa ta.

Totodată, face sortarea către useri; dacă cineva a urmărit trei videouri care conțineau hashtag-ul #videoediting, algoritmul vă începe să-i afișeze mai mult content cu acea temă.

Mai mult decât atât, centralizarea videourilor pe baza hashtag-urilor creează acel efect de piramidă, ceea ce permite că mulți alti useri să te descopere.

Ce planuri de viitor ai?

Avem multe planuri în ceea ce privește viitorul firmei de video marketing, unul dintre ele, și cel mai mare de altfel, nu îl putem comunica deocamdată, deoarece nu vrem să-l facem public.

Însă, ne este clar, cel puțin în ultimele luni, că TikTok devine nișa noastră pe partea de servicii video. Întreagă noastră echipă este definită prin: creativity, enjoyment & conviviality. Iar aceste atribute definesc foarte bine platforma TikTok.

Care ar fi 3 lucruri de care trebuie să țin cont dacă de mâine vreau să încep să fac conținut pe TikTok?

Always have fun with it!

Always be a student!

Always think outside the box!

(Visited 551 times, 1 visits today)